Chłodnica klimatyzacją silnika

Letnie wypady za miasto stały się bardzo popularne. Niemal każdy kto posiada samochód wybiera się w tropikalnie upalne weekendy nad pobliskie strumienie i jeziora, by odpocząć i zażyć trochę naturalnego chłodu z natury. Jedni jednak przypłacają taki wyjazd koszmarem postoju na rozgrzanym do czerwoności poboczu. Silnik odmawia dalszej współpracy a spod maski wydobywa się wielka chmura pary. Chłodnica to klimatyzacja naszego silnika. Zaniedbana, zakamieniona, zapchana – to najczęściej spotykane bolączki tej części samochodu. Winni są zazwyczaj zbyt oszczędni kierowcy, którzy zamiast specjalnego płynu przeznaczonego do chłodnic wlewają zwykłą wodę. Odkładający się z niej szlam tworzy osad, który prędzej czy później zapcha wąskie kanaliki. Można próbować oczyścić chłodnicę, jednakże zazwyczaj przy takiej usterce konieczna jest wymiana na nową. Inna rzecz to termostat, który może się zaciąć i uniemożliwić przepływ płynu chłodzącego do chłodnicy. Jeśli termostat ma tego typu problemy należy go natychmiast wymienić. Kolejnym winowajcom może być czujnik, który nie włącza wentylatora chłodnicy i niestety to jedna z najczęściej spotykanych usterek. A oprócz tego należy regularnie dolewać płynu do chłodnicy. Oczywiście wlewa się go do odpowiedniego zbiornika a nie bezpośrednio do chłodnicy. Jeśli nasz silnik dymi przeokrutnie absolutnie nie można odkręcać korka z chłodnicy! Trzeba poczekać aż układ się ochłodzi i dopiero wtedy postarać się zlokalizować problem.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.