Za kierownicą samochodu wyścigowego

Tuning jest najczęściej wykonywany przez specjalistyczne firmy. Oczywiście są osoby, które zajmują się tego typu działalnością zupełnie prywatnie. Można bez większego problemu kupić różnorodne części, by je samodzielnie zainstalować. Należy jednak pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad bezpieczeństwa. Jeśli tuning jest źle przeprowadzony może zwiększyć ryzyko ewentualnie przynieść rezultaty inne od oczekiwanych. Na przykład źle zainstalowane spojlery zamiast zmniejszać opór powietrza mogą go wzmagać. Zakres ingerencji w tradycyjny samochód może być różnorodny. Wszystko zależy od potrzeb i zasobności portfela, bo na pewno nie jest to hobby tanie. Najwięcej modyfikacji dokonuje się w samochodach sportowych. Kierowcy samochodów sportowych i wyścigowych muszą być odporni nie tylko na stres związany z wyścigami ale dodatkowo kierowanie takim samochodem jest bardzo niewygodne. Siły działające na kierowcę są kilkakrotnie większe niż w samochodzie tradycyjnym. Kierowca raczej leży niż siedzi w swoim wehikule, ale jest to niezbędne by lepiej znosić wszelkie przeciążenia. Kierowca musi być doskonale wytrenowany, by wiedzieć jak zachowuje się jego ciało w takim samochodzie i w jaki sposób przeciwstawiać się siłom działającym na jego organizm. Dla prawdziwych miłośników samochodów sportowych i wyścigów nie ma jednak przeszkód.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.