Powstanie przemysłu samochodowego

Marzenia o szybkim przemierzaniu odległości towarzyszą ludziom od dawna. Chociaż wciąż szybciej docieramy do celu, wciąż wydaje się nam, że możemy być jeszcze lepsi. Samochód jest jednym ze środków transportu, który umożliwił ogromny postęp ludzkości. Pierwszą próbę skonstruowania maszyny przypominającej współczesny samochód podjął pod koniec osiemnastego wielu francuski oficer Nicolas Cugnot, który zbudował trzykołowy pojazd poruszany silnikiem parowym. Problem był jednak taki, że nie było oddzielnego paleniska. Kocioł rozgrzewano w bardzo specyficzny sposób – po prostu rozpalając bezpośrednio na drodze ognisko pod kotłem. Było sprawą oczywistą, że taka maszyna nie była praktyczna. Po kilkudziesięciu latach, Francuz Lenoir, buduje silnik z zapłonem iskrowym. Okazuje się jednak, że przełom nastąpił dopiero w 1883 roku, kiedy to Niemiec Deimler buduje silnik spalinowy benzynowy. Ową datę możemy uznać za prawdziwe narodziny samochodu. Od 1890 roku zaczyna się masowa produkcja samochodu. Oczywiście używając słowa produkcja nikt nie ma na myśli dzisiejszego przemysłu samochodowego, niemniej jednak istnieje coraz większe zapotrzebowanie na samochody, a z każdym rokiem zyskiwały i zyskują one coraz ciekawsze ulepszenia. Oczywiście zawsze istnieli ludzie, którzy chcieli ulepszyć samochody produkowane masowo. Można więc powiedzieć, że tuning narodził się wraz z masową produkcja.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.