Jak tuningować motocykle

Większość motocykli, które spotykamy na polskich drogach, to motocykle seryjne, dostępne dla każdego klienta, który posiada określoną ilość gotówki. Coraz więcej jednak można spotkać nietypowych egzemplarzy, przerobionych i dostosowanych do wymogów indywidualnego klienta. Tuning motocykli można podzielić na mechaniczny, wizualny i elektroniczny, czyli podział jest podobny do tego, który przechodzą samochody osobowe. Motocykl po tuningu może się zmienić nie do poznania i zupełnie nie będzie przypomniał swojego fabrycznego brata. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie przeróbki są dopuszczane prawnie. Pamiętajmy, że długość pojazdu nie może przekroczyć czterech metrów, a szerokość dwu i pół metra. Taki pojazd nie może stwarzać zagrożenia na drodze, dlatego trzeba uważać z przeróbką świateł i tablicy rejestracyjnej. Właściciele motocykli dość często modyfikują układ wdechowy. Najczęściej chodzi o to, by był on znacznie głośniejszy niż przeciętne modele. Dobrze jest zadawać szyku, ale natężenie hałasu nie może przekraczać ustalonych prawem norm. Wiele pojazdów jest dostosowywanych do brania udziału w wyścigach. Mają one wtedy zupełnie kształty osłon, by opór powietrza był mniejszy. W niektórych krajach popularne są wyścigi na lodzie. Wtedy opony mają specjalne kolce, by ich przyczepność była większa.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.