Idealny warkot silnika idealny olej

Nie każdy kto posiada auto musi być jednocześnie znawcą wszystkich jego elementów i potrzeb. Jednak są pewne rzeczy, o których każdy kierowca powinien wiedzieć. Na kursie prawa jazdy instruktorzy przykładają do tego dużą uwagę uświadamiając przyszłym kierującym, że pewne aspekty w funkcjonowaniu auta muszą być znane od strony praktycznej i teoretycznej. Jednym z tych zagadnień podstawowych tajników motoryzacji jest olej. W zależności od tego jaki samochód posiadamy taki należy dobrać olej. W instrukcjach obsługi oprócz lakonicznej informacji wskazującej na rekomendowanego producenta oleju jest niewiele istotnych wiadomości. Zasada jest jednak prosta. Do nowych samochodów bądź nowych silników stosuje się oleje syntetyczne bądź półsyntetyczne, natomiast do starszych modeli aut najlepiej sięgać po oleje mineralne. Zanim kupi się olej trzeba odszukać informację dotyczącą parametrów klasyfikacji jakości oraz lepkości oleju. Tutaj trzeba się zatrzymać. Lepkość jest niezwykle istotna, kupowany olej może mieć jej więcej aniżeli podano w instrukcji jednakże nigdy nie może być na odwrót. Olej nie musi być wyrobem rekomendowanego producenta jednakże należy unikać produktów o niesprecyzowanej marce z mglistą informacją o badaniach dopuszczających. Stosowanie olei mineralnych w starszych modelach ma swoje techniczne uzasadnienie. Silniki te mają odłożony osad, który – jeśli wleje się olej syntetyczny – będą wypłukiwane i dostaną się do innych przewodów czy tłoków powodując szkodliwe zarysowania. Ważne jest regularne sprawdzanie ilości oleju i wymienianie go zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.