Coś stuka i puka

Samochód musi być sprawny, żeby dowiózł nas bezpiecznie do określonego celu. Jeżeli jednak coś się z nim dzieje, należy dowiedzieć się, co to jest. Wczesne wykrycie wad i usterek spowoduje niezawodność i mniej większych wydatków w samochodzie. Jeżeli tylko jakiś hałas w samochodzie się pojawia, trzeba go odkrywać a nie ignorować. Z pewnością sam nie zniknie jak twierdzą niektórzy. Jeżeli dźwięki pochodzą z układu napędowego, są bardzo trudne do wykrycia. Jednak nie można ich ignorować, ponieważ z czasem mogą nas o wiele więcej kosztować. Wtedy może nam hałasować rozrząd, czyli usterka może dotyczyć napinacza. Hałas może też być spowodowany luzem w zaworach, z zużytych łożysk, zużytej pompy wody, zużyte panewki korbowe. W przeniesieniu napędu wtedy najczęściej hałas wydobywają półosie. Ich naprawa nie jest tania, ponieważ wynosi od dwóch do nawet dziesięciu tysięcy złotych. Hałas wydobywają także uszkodzone dwu masowe koło zamachowe, luz na kołach mechanizmu różnicowego, czy też zużyte przeguby. Hałasować może nam też układ jezdny lub kierowniczy. Wtedy jest szczególnie niebezpiecznie. Po całkowitym zepsuciu, można nawet całkowicie stracić kontrolę nad pojazdem. Wtedy przyczyną hałasowania może być niski poziom płynu w układzie wspomagania, zużyte drążki, łączniki gumy stabilizatorów, niewyważone koła. Przyczyn usterek może być wiele jednak najlepiej je zawczasu sprawdzać i nadzorować.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.